ההבנה של הפסיכולוגיה הבודהיסטית לגבי סבל ושחרור, קורס שנתי בכליל. בהנחיית ד"ר סטיבן פולדר

קורס חד-שנתי מיוחד בכליל (2018/9)

בהנחיית ד"ר סטיבן פולדר (ולעיתים מורים אחרים)

 

פטיצ׳ה סמופאדה – גלגל החיים

ההבנה של הפסיכולוגיה הבודהיסטית לגבי סבל ושחרור

 

 פטיצ׳ה סמופאדה (התהוות מותנית) הוא לימוד בודהיסטי בסיסי ועמוק שמראה איך בכל רגע, אנחנו משחררים או כולאים את עצמנו. פטיצ'ה סמופדה, היא התשובה הבודהיסטית לשאלות הנצחיות שמתעוררות שוב ושוב לגבי המציאות: מהי בריאה? למה אנחנו כל כך תקועים בסמסרה? איך ולמה נוצר/מתהווה 'עצמי' כל כך חזק ודומיננטי? מהם הפרטים של תהליך ההתניה? איך נוכל למצוא את האלמותי והנצחי? מהו התהליך שגורם לנו לסבול, ומהו התהליך שמשחרר אותנו מהסבל? מהי מודעות?

 

אמנם, נושא זה כבר נלמד בעבר, אך הפעם הוא יועבר תוך הדגש חזק יותר על תרגול, אימונים מעשיים ויישומים בחיי היום-יום. עם זאת, התשתית הבודהסטית תבוא לידי ביטוי באמצעות שיחות ולימוד טקסטים. הקורס יורכב משיחות דהרמה, מדיטציות, דיונים, עבודה בקבוצות קטנות, וחקירה.

 

  • השיעורים יתקיימו בימי שני, פעם בשבועיים, משעה 17:00 עד 20:00. בנוסף, יהיו שני ריטריטים בימי שישי.
  • מפגש ראשון: 10.2018
  • מקום: "משיב הנפש, כליל. לפרטים לגבי הגעה למקום, ראו mnclil.com
  • הרשמה: לינדה גלב-ברגר, gmail.com
  • דמי הרשמה: 400 ש"ח. סכום זה מכסה את הוצאות השכרת המקום וכיבוד. המשתתפים מוזמנים לתמוך במורה ע"י נתינת דנה, שהיא הנתינה והקבלה הופשית, ונדיבות הלב.
  • ציפיית המורה היא, שלכל המשתתפים ניסיון קודם כלשהו בתרגול בודהיסטי. לאלו שאין ניסיון כזה, עליהם להשלים את הקורס בMBSR, ( שמונה שבועות, המתחיל ב10, המתקיים גם הוא ב"משיב הנפש").

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *