מתוך מחקרים בנושא מיינדפולנס, הריון ולידה

 
"נשים בהריון אשר עברו אימון במיינדפולנס דיווחו כי ברגע שהן נעשו מודעות למחשבות השליליות הסובבות את התחושות הגופניות האינטנסיביות, ההרגשה שהן אינן יכולות להתמודד עם כאב לא השתלטה עליהן עוד, והן חששו פחות מאיבוד שליטה"

(מתוך: BRITISH JOURNAL OF MIDWIFERY, OCTOBER 2009, VOL 17, N0 10, p. 631, Mindfulness approaches to childbirth and parenting – Annie Hughes, Mark Williams, Nancy Bardacke, Larissa G. Duncan, Sona Dimidjian
and Sherryl H. Goodman
המצטט את המחקר: Duncan LG, Bardacke N (2009b) A pilot study of the Mindfulness-Based Childbirth and Parenting education program: Preliminary evidence of improvements in maternal stress and coping in the perinatal period. Research forum presented at the 7th Annual International Scientific Conference for Clinicians, Researchers and Educators: Investigating and Integrating Mindfulness in Medicine, Health Care, and Society
,)


 "התועלת שבתרגול מיינדפולנס עשויה להשפיע גם על הלידה עצמה. חוויות כמו הרגשה ש"הכאב משתלט עלי", או פחד ש"לא אצליח לעמוד בזה" או "אני מאבדת שליטה" הן חוויות שכיחות בזמן הצירים. למרות זאת, ישנן נשים אשר מסתדרות עם הכאב אפילו ללא משככי הכאבים שמוצעים להן. נראה שעבור נשים כאלה חווית הלידה מעצימה ומשמעותית יותר מאשר עבור נשים שמתנגדות לכאב, כפי שתועד בצורה נרחבת במחקריהם של Walsh and Leap. בדיווחים אלה על לידות פיסיולוגיות "נורמליות" נוטות הנשים לדבר על הלידה והכאבים במילים כמו: "לזרום", "טרנספורמציה רגשית", "להיות נוכחת", "להיות במרכז שלי", "לעבוד עם כאב", "כאב הוא חבר, לא אוייב". הבחנות אלה מאשרות שעבור נשים שעבורן הצירים נתפסים באופן עמוק כאירוע טבעי קיימים הבדלים משמעותיים בתגובה אליהם.
תצפיות אלה משתלבות באופן יוצא מן הכלל עם תרגול מיינדפולנס, משום שתרגול זה מסייע לטפח תחושה של להיות במגע ישיר עם רגע ההווה, ולהיות מודע באופן לא-שיפוטי לתחושות גוף בלי הצורך הכפייתי להגיב או להתקשות כנגדם באמצעות מתח או חרדה. לתכנית שמשלבת לימוד עם אימון ותרגול יש את הפוטנציאל לגרום לשינוי עמוק של נקודות המבט. במיוחד, היא עשויה לעזור לנשים לכוון עצמן באופן מאוזן בין הנכונות לחוות את התחושות האינטנסיביות של הלידה ובו-בזמן לא לשפוט עצמן, או לחוות כישלון, אם הן בוחרות להשתמש במשככי כאבים כדי לעזור להם להתמודד עם החוויה."

(מתוך: BRITISH JOURNAL OF MIDWIFERY, OCTOBER 2009, VOL 17, N0 10, p. 631, המצטט, בין היתר, את המחקר: Walsh D (2007) Evidence-Based care for Normal Labour & Birth: A Guide for Midwives Routledge, London)


 "מקרי מבחן של זוגות שעברו תכנית ללימוד מיינדפולנס מספקים ראיות לכך שההורים הצעירים מבחינים באופן ספונטני בהבדל גדול ביכולת שלהם לטפל בתינוק"

(מתוך: BRITISH JOURNAL OF MIDWIFERY, OCTOBER 2009, VOL 17, N0 10, p. 634, המצטט מחקרם של: Duncan and Bardacke, 2009a)


 "מחקרים מצביעים על הפוטנציאל של מיומנות המיינדפולנס בהתמודדות עם כאבי צירים, פחד מלידה ושיפור ההתקשרות והחיבור בין ההורים לתינוק"

(מתוך: BRITISH JOURNAL OF MIDWIFERY, OCTOBER 2009, VOL 17, N0 10, p. 635)

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *